After visiting the Louvre, an American visitor noted that:
"along the galleries are numerous temporary stands, easels, etc., at which artists are constantly at work copying such paintings as they may have orders for, or hope to find purchasers for" (as quoted in Barbara Stern Shapiro, Pleasures of Paris: Daumier to Picasso, Boston, 1991, p. 108).
Stumbling across a working artist and his accoutrements was not a rare occurrence for the nineteenth century museum-goer. Viewing and copying the museum's masterpieces was a traditional part of an artist's education and of less formal programs of instruction.
The Louvre held an entirety of art history, and its crowded walls offered a bounty of choices for diverse study by both men and, as Louis Béroud (French painter🎨, 1852-1930) depicts in the present work, women copyists.
The hard-working pair have taken a break from their study in front of Jean-Baptiste Greuze's La Latière (The Milkmaid), farthest to the left, and La cruche cassée (The Broken Pitcher), on the right, with Antoine Watteau's L'embarguqment pour Cythère in the center. | © Sotheby's
Louis Béroud | Mona Lisa au Louvre, 1911
Louis Béroud | In the Louvre, 1909
Dopo aver visitato il Louvre, un visitatore americano ha osservato che "lungo le gallerie sono presenti numerosi stand temporanei, cavalletti, ecc., in cui gli artisti sono costantemente al lavoro per copiare i quadri per i quali possono avere ordini o per cui sperano di trovare acquirenti" (come citato in Barbara Stern Shapiro, Piacere di Parigi: Daumier a Picasso, Boston, 1991, p. 108).
Incontrare un artista che lavora e i suoi accessori non è stato un evento raro per il frequentatore di musei del diciannovesimo secolo.
Guardare e copiare i capolavori del museo era una parte tradizionale dell'educazione di un artista e di programmi di istruzione meno formali.
Il Louvre racchiudeva tutta la storia dell'arte, e le sue affollate pareti offrivano una generosità di scelte per diversi studi da parte di entrambi gli uomini e, come raffigura il pittore Francese🎨 Louis Béroud (1852-1930) nel presente lavoro, le donne copiste.
La coppia laboriosa si è presa una pausa dal loro studio di fronte a La Latière (The Milkmaid) di Jean-Baptiste Greuze, più lontano a sinistra, e La cruche cassée (The Broken Pitcher), a destra, con L 'di Antoine Watteau L'embarguqment pour Cythère al centro. | © Sotheby's
Louis Béroud | La Place du Louvre, 1902